Wouter Ardinois: Deze banden overtreffen mijn verwachtingen!

Triumph Tiger op ContiTrailAttack 2Het zal nu iets meer dan 1000km geleden zijn dat Daniel van BMC-Assenede de banden op de Tiger monteerde.  Volgens hem was het absoluut niet nodig om de eerste km’s voorzichtig te zijn. Ik had van andere testrijders al begrepen dat er geen reden is om de banden in te rijden.  Ze zijn direct 100% gebruiksklaar dankzij de Traction Skin. Ik reed via een kleine maar bochtige omweg naar huis. Het verschil met de oude, bijna versleten,  banden was direct merkbaar. De motor ging vlot van links naar rechts. Gas geven in de bochten was geen probleem.  En dat met nieuwe banden!

Woon-werkverkeer op ContiTrailAttack 2

Ik gebruik mijn motor ook om naar het werk te rijden. Dit is dus ook voor een groot deel in de regen.  Niemand zegt dat woon-werkverkeer saai moet zijn.  Er zijn routes genoeg om de banden aan de tand te voelen.  Dus stuurde ik de motor over secundaire wegen van betonplaten, asfalt, kasseistroken en grindwegen naar huis.   Daar voelt de band zich zeker thuis.

Dorp pauze op CTA2

Testen in de polder

Ik een tocht door de Polders in Zeeland.  Via kleine wegen, on -en offroad, langs Terneuzen, Biervliet, Breskens, Cadzand, Sluis en Oostburg.  Op de weg, in het gras, in het grind geen enkel probleem.  1 keer gleed de achterkant weg in een wegel vol met modder.  Daar houden ze dus minder van.

Hobbelweg op ContiTrailAttack 2

Met de ContiTrailAttack 2 door de Ardennen

De Vlaamse Ardennen zijn altijd een plezier om te rijden. Ik reed over enkele van de hellingen gekend uit De Ronde van Vlaanderen (wielerklassier). Mijn route liep van Gavere binnendoor richting Wortegem-Petegem, Anzegem, Kluisbergen, Ronse,  Nukerke, Melden en zo naar Oudenaarde. Mooi tochtje met mooie vergezichten en veel bochtige wegen.  De randjes van de achterband zijn nu helemaal verdwenen. Op de terugweg nam ik een groot deel hoofdwegen en enkele op en afritten.  De banden gedragen zich voorbeeldig in deze lange bochten.

Deze banden overtreffen mijn verwachtingen!

Wouter Ardinois.