Ronald tikt de 2.000 km aan

TrailAttack2
Inmiddels 2000 kilometer verder!
De eerste paar dagen na montage flink wat regen gehad op weg naar werk…. zoals voorspeld!
Normaal gesproken ben ik de eerste paar dagen “angstig” en bewust bezig met het feit dat ik nieuwe banden heb en dat de randen van de banden nog nooit aangesproken zijn!
Natuurlijk doe je de eerste kilometers met nieuwe banden rustig aan…maar dan?! Je weet als snelwegrijder dat je niet vaak de zijkanten van je banden aanspreekt dus zijn ze ook nog glad na een paar dagen na montage?TrailAttack2
Wanneer kun je “plat” door de rotonde met regen? Met deze TrailAttack2 banden had ik deze twijfel niet !

Het belangrijkste vind ik dat ik veilig van A naar B kom op zo`n plezierig mogelijke manier! Ik zoek dus niet de grens op waar niet nodig… maar soms wil je jezelf en machine uitdagen tot meer!

Dus…..afgelopen weekend heb ik met Mark afgesproken om mijn eerste bandensporen te zetten in het off-road  rijden. Vanuit Rijswijk zijn we naar een streek gereden waar nog onverharde wegen zijn… ruim 1 uur rijden op snelweg. Mark had voor de gelegenheid de noppenbanden gemonteerd onder zijn GS waar ik op de reeds gemonteerde  testbanden ( Conti TrailAttack2) aanvang nam. ( ik wissel niet) op de weg naar de bestemming gaf Mark aan dat noppenbanden op de snelweg duidelijk meer onrust gaf, maar dit later zou compenseren met gemak in de modder!

Eenmaal op bestemming, eerst alle opties van de BMW uitgeschakeld ..ABS , ESD, etc. Na wat nuttige tips van Mark over vooral het achterwiel laten draaien, rechterhand uitsluitend voor gas geven gebruiken en beide handen “los” op het stuur! , voetrempedaal gebruiken, en vooral gas geven en gaaaaan ! zijn we de off-road  paden op gegaan met diepe plassen, kuilen, hobbels en los zand! TOP, GAAF en meer kreten! Eindelijk eens beleven waar deze machine voornamelijk voor is gebouwd !

Na ruim 140.000 snelweg kilometers voor het eerst off-road….trailattack2

Mark en Continental… bedankt voor de uitdaging en de prettige uitkomst !