Paul de Doncker: Duurzame ContiTrailAttack 2’s

Motorbanden CTA2 test

Na mijn vorige review die volledig in het water viel  (lees reed ) konden we uiteindelijk toch  van een mooie zomer genieten.  Na mijn eerste 1.000 km in dat water heb ik ondertussen in totaal  een 8.000 km met de ContiTrailAttack 2 in het zadel .

Motorbanden testen in de Ardennen

Met het goede weer werd  een ritje Ardennen – Frankrijk op de agenda gezet. Met een paar vrienden op sportmotoren moest ik op deze bochten en andere hairpins rit de GS flink aan het gas draaien . En voor diegene die onze Ardennen al eens doorkruist heeft zal beamen dat het wegdek soms op een offroad track lijkt .Hier moest ik vaststellen dat de TrailAttack2 motorbanden bij een sportieve rijstijl  op dit wegdek  ook weer verbazen met wat ze aankunnen. Nou verbazen ? Je vindt het op de duur vanzelfsprekend.

Motorbanden testen in de Eifel

Naast het dagelijkse woon-werkverkeer hebben we een maand geleden  nog een weekendje Eifel in het zadel doorgebracht . Het asfaltlint in deze streek lag er deze keer op vele plaatsen vuil bij en met kiezeltjes is het toch altijd wat opletten . Toch gedragen de CTA2’s zich hier ook weer op hun best en  is de betrouwbare grip van de motorbanden steeds aanwezig.

Continental motorbandenDuurzaamheid

Even vermelden dat een andere GS rijder die ons vergezelde en met Conti RoadAttack’s reedt. Deze motorbanden er al 15000km op zaten met nog voldoende rubber over om er de volgende dagen nog een paar 1000 bij te fietsen op een trip naar Spanje.Naar aanleiding van de afgelegde km’s  heb ik toch eens even de profieldiepte van de achterband nagekeken en die bedraagt nog steeds  7,3mm waar deze bij een nieuwe band 9mm bedraagt. Dit geeft toch al een goede indicatie dat de ContiTrailAttack 2 nog voor tal van km’s aan rijplezier zullen voldoen.

 Ik weet nu al dat het volgende stel motorbanden weer een ContiTrailAttack2 zal worden , tenminste als dit stel ooit versleten is.