Michel van den Berg: Voor mij zijn deze motorbanden echt prima

MotorbandenInmiddels heb ik een paar tochtjes gereden en zo een paar honderd kilometer achter de rug op mijn nieuwe ContiTrailAttack 2 (onder BMW 1100GS). Om met de deur in huis te vallen: ze bevallen mij goed. In ieder geval bij droog weer, ik heb er nog niet mee in de regen (of op nat wegdek) gereden.

Mijn eerste tocht

Mijn eerste tocht voerde over de Veluwe. Veel landweggetjes en veel bos dus. Je stuurt er over de weg prima mee door bochten en je kunt er lekker strak mee sturen. De naam van deze motorbanden doet vermoeden dat je er ook mee de modder in kunt. Dat zal vast, maar het profiel van deze banden zal niet heel erg bijdragen aan extra grip of stabiliteit. In rul zand had ik in mijn beleving evenveel grip als met de ContiRoadAttack’sdie eerder onder mijn motor gemonteerd zaten.Dat is ook niet zo gek: het profiel van deze twee banden is dan wel verschillend, maar niet zo verschillend dat het off-road banden zijn, zie ook de foto’s. Links zie je de RoadAttack, rechts is de TrailAttack 2.

TKC 80

Voor het echte offroad rijden kan je beter de TKC 80 gebruiken die onder andere door BERRT en Arjan Brouwer worden aangeraden.

Grip en comfort staan voorop

De tweede tocht voerde door de bollenstreek naar de kust. Een deel van de tocht was met duo-passagier. Mooi weer, strak blauwe lucht, stevige wind. Misschien vergis ik me, maar ik had het idee dat de Trail Attack 2’s ondanks de harde wind, wel wat stabieler reden dan de Road Attacks.Eerlijk gezegd: voor mij zijn deze Trail Attack 2 echt prima. Ik heb behoefte aan een comfortabele band, waarmee ik flinke afstanden kan rijden, eventueel met bepakking, over het algemeen met een duo-passagier.

Ik ga de komende tijd de banden ook testen onder andere omstandigheden, bijvoorbeeld als ik woon-werkverkeer rijd in een mogelijk nieuwe baan, of als ik komende zomer een weekend op de motor weg ben. Over de banden in ieder geval niets dan lof: grip en comfort staan voor mij voorop en wat dat betreft ben ik tot nu toe, bij droog weer zeer tevreden.