Mark Maier: verrast over lange levensduur

CB1000R@GrandBallon
2014 heb ik best veel gereden – meer dan 20.000 km, waarvan 16.000 km op de Continental RoadAttack 2 EVO. In april zijn de banden door Co Snoek (www.snoekmotoren.nl) erop gelegt en zij hebben mij geen enkele keer in de steek gelaten tot december. Niet op mijn dagelijkse rit naar mijn werk (een kleine 100 km per dag), niet op diverse Motogymkhana evenementen, en ook niet op mijn motortochten naar Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.

Begin van de zomer was ik met de Suzuki Bandit Club (www.suzukibanditclub.nl) in Luxemburg. Inderdaad, bij de Bandits ben je ook met een Honda welkom! Eerst was ik nog even in Zuid-Duitsland geweest, en daarna een heel gezellig weekend met deze leuke club. Wij hebben kriskras door de Luxemburgse Ardennen gereden op vooral kleine wegen met veel bochten: instelling ‘kronkelroute’ op de TomTom. Lekker meegereden en altijd met volledig vertrouwen in mijn motor en de banden. Wel even wennen om in een groep te rijden – anders ben ik meestal alleen onderweg.

CB1000R@ZürichMijn zomertocht ging naar het Zwarte Woud, de Vogesen en Noord-Zwitserland maar het weer was helaas erg nat. Desondanks heb ik volop van de bergen en de haarspeltbochten genoten. Ook in de regen had ik altijd een fijn gevoel voor de weg en de ligging van de motor, ook als het wegdek eens wat slechter was.

Lange levensduur

Van collega rijders kreeg ik al opmerkingen over de lange levensduur van deze banden, op zo een krachtige motor. Inderdaad zijn 16.000 km meer dan ik had verwacht en ook tegen het einde was het rijgedrag nog steeds uitstekend. Ik was er graag langer op doorgereden maar helaas was het volgens de slijtagebalkjes gewoon tijd. Ik ben supertevreden over deze banden en het volgende setje dat ik aanschaf zal weer een setje Conti RoadAttack 2 EVO’s zijn, zoveel is zeker!