Kristiaan van Drie: door TractionSkin direct vertrouwen!

Continental banden bij Triumph BollenstreekContiRoadAttack 2 EVO:

Op dinsdag 18 maart 2014 heb ik bij Triumph Bollenstreek te Hillegom de Continental RoadAttack 2 EVO banden laten monteren op m’n Triumph Street Triple. Bij nieuw gemonteerde motorbanden is het altijd even wennen en opletten geblazen. Ook de hagelnieuwe Roadattack 2 EVO banden voelen weer anders als de banden daarvoor, door de TractionSkin techniek is er echter direct vertrouwen en rij je de eerste rotonde al met een glimlach rond. Verder voelt de band stabiel in de bochten en is de band opmerkelijk comfortabel.

De meeste kilometers rij ik met woon/werk ritjes, deze worden dan ook onder verschillende weersomstandigheden afgelegd. De band is hier prima voor geschikt. Het belangrijkste vind ik de grip bij verschillende weersomstandigheden en die is top! Op de tweede plaats vind ik de slijtvastheid van de band belangrijk, hier valt op dit moment weinig over te zeggen door de lage kilometerstand.

Achterband RoadAttack 2 EVO ContinentalHet eerste ‘echte’ ritje was een rondje om het Markermeer. De buitentemperatuur was laag waardoor ik merkte dat de band even op temperatuur moest komen, na enkele kilometers was dit gevoel al verdwenen. In de ochtend werden we verder geconfronteerd met regenbuien, hagel en natte sneeuw, het plezier in het rijden was op dat moment wel even verdwenen maar de banden hielden zich prima, grip genoeg en geen ‘uitstapjes’, dit gaf vertrouwen! In de middag klaarde het weer gelukkig op en hebben we lekker over de dijkjes kunnen sturen.

In juni was het eerste ritje in de Duitse Eiffel, hier werden de motorbanden wat meer op de proef gesteld met een behoorlijk stuk snelweg, daarna continue bochten en een wisselend wegdek (gaten, grind, zand). Ook het tempo lag hier wat hoger dan normaal. Tijdens het hele weekend hebben de banden zich prima gehouden, de grip was geweldig. Door de hogere lucht/weg temperatuur in combinatie met het hogere tempo merkte ik dat de band echt aan het wegdek plakte, dit was ook duidelijk te voelen aan het rubber van de band zelf.

Op dit moment ben ik erg te spreken over de Continental RoadAttack 2 EVO
 banden, de grip (onder verschillende weersomstandigheden), het comfort en de slijtvastheid is top. Inmiddels heb ik zo’n 5000 kilometer gereden op de banden en is er nog geen slijtage merkbaar, de band is nog netjes rond en niet ‘vierkant’ gereden wat je vaak ziet.

Volgende week met de Street het circuit op, ik ben benieuwd of de banden daar ook zo goed bevallen!