Jean Pierre Mommersteeg: De noodstop ging pefect

VFR op Continental motorbanden

ContiRoadAttack 2 EVO:

De motorbanden zijn gemonteerd door Motoport Veldhoven op 26 juni 2014. Het maken van de afspraak viel niet mee, eerst klopte het nummer niet en daarna werd keer op keer de telefoon niet beantwoord, maar het is gelukt, ze zitten erop.

De banden ogen wat ronder als mijn oude banden (pas 2000 km onder de VFR). Op terug weg rustig aan gereden omdat ik achter op mijn motor mijn oude banden had liggen, deze zijn namelijk nog zo goed als nieuw. Thuis gekomen meteen een proefrit gemaakt. De motorbanden zijn inderdaad ronder als mijn Michelin roadpilot 2. Dit maakt de motor meer wendbaar en makkelijker de bocht in te draaien. Na de testrit heb ik het profiel van de banden gemeten (achter 7mm) zodat ik kan bijhouden wat de slijtage is na elke 1000 kilometer. De banden zitten er nu twee weken onder de motor, ze zijn gemonteerd bij KM stand 58000. Heb er nu een kleine 1800 kilometer gereden. De slijtage is nog niet echt meetbaar zitten nog rond de 7 mm. De letters in het profiel van de achter en voorband is nog net leesbaar. Heb deze twee weken geen regen gehad dus daar heb ik nog geen resultaten van.

Wel een flinke noodstop gemaakt (noodgedwongen)en dat ging perfect, de motor blijft goed op de weg en remt zeer goed. Het lijkt zelfs dat de motor sneller afremde als met mijn oude banden. Dit is natuurlijk een gevoel, ik heb het aantal meters remweg niet gemeten.

Binnenkort vertrek ik naar de UK en Schotland met de motor, een toch van 3000 KM in 7 dagen. Een mooie test dus voor de ContiRoadAttack 2 EVO. Heb in de route de eerste dagen veel snelweg en daarna heel veel kilometers over binnen wegen, de laatsten twee dagen veel snelweg en aansluitend stadsverkeer door Londen. Meer over de rit in de volgende review.