Jan Arend de Kroon: Lekkere bandjes!

ApllecrossRoad_Scotland #CTA2testOp 21 maart 2013 ben ik geselecteerd als testrijder voor Continental. Ik heb Continental dit jaar een leuke combinatie van langere avontuurlijke ritten geboden (in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk). Steeds weer over de smallere bochtige wegen, met gravel maar ook ‘anders verhard’. Nu en dan ook wat aan bospaden. En natuurlijk een geweldige toertocht door Schotland. Mijn gear bestaat uit een verhoogde en gemodificeerde Black Rhino en ContiTrailAttack 2 motorbanden.

Traction Skin werkt echt!

De eerste kennismaking met de Continental TrailAttack 2 motorbanden was veelbelovend. Direct na montage de rotonde vlot nemen, de bochtige dijk langs de Waal genieten en zelfs een bospad op….. dat had ik nog niet eerder met splinternieuwe motorbanden gedurfd. Nu wel. En ze hebben de belofte waar gemaakt. Vanaf km 1 grip door Traction Skin. Zie mijn 1ste review.

Update na bijna 15.000 km: Grip!

Nu ben ik 14.600 km verder. Tijd om weer eens te beschrijven hoe ik de motorbanden tot nu toe ervaar. In de afgelopen maanden heb ik fijn getoerd door Nederland (oa Posbank, Veluwe, IJsselgebied, langs Rijn en Waal, over zeer smalle dijkjes langs de oude loop van de grote rivieren, kuststreek, Drenthe en Friesland……. noem maar op!). Maar ook in Duitsland (Schwarzwald, Eifel, door de Reichswalder etc) en in Belgie (Ardennen, Hoge Venen, kuststreek). Heel veel kilometers, waarvan een minuscuul deeltje snelweg, autoweg of N-weg.

Samen met de Black Rhino heb ik een voorkeur voor avontuurlijk ontdekken. En daar horen de ContiTrailAttack 2 motorbanden bij!

Klapper was dit jaar een toertje Schotland. Met DFSDS naar Newcastle en vanaf daar vrijwel direct fijne smalle, kronkelige weggetjes. Een paar duizend kilometer superpret! De ContiTrailAttack 2’s zijn duidelijk gemaakt voor de goat-trails…. kenmerken: lekker steil, scherpe bochten, geiten- en schapenpoep en steenslag op de weg. De combinatie Black Rhino en Trail Attack 2’s genoot van de uitdaging. Topper was Applecross Road. De eindeloze aaneenschakeling van bochten over smalle wegen met nu en dan heel spannende hoogteverschillen. Wat een genot! Niet in de laatste plaats door het vertrouwen in GRIP!

Spijker door motorband contitrailattack 2Het profiel van de motorbanden

Qua slijtage was ik al enorm tevreden over de ContiTrailAttack’s. De versie 2 is nog slijtvaster! Met 14.600 heb ik nog veel profiel, ook op het middenvlak. De 20.000 km ga ik met gemak halen. En dat is veel!

Het enorm dikke profiel van de achterband geeft een mooie anekdote, trouwens. In Schotland heb ik een spijker gevonden. Recht in het loopvlak! Na het verwijderen van de spijker, bleek de lengte die in de band gedrongen was maar liefst (bijna) 3 cm te zijn. Ik rijd nog steeds rond met dezelfde achterband. Zonder reparaties. Om zomaar eens een voordeel te noemen 🙂

De opvolger van de ContiTrailAttack 2

Iemand trouwens een idee welke band de opvolger gaat worden? Fout! Ik heb nu wel eens zin in een setje TCK80’s. Maar zeker weten dat ik daarna weer voor de ContiTrailAttack 2 kies. Lekkere bandjes!

Motorgroeten!
Jan Arend de Kroon

Vind een Continental verkooppunt