Huub Salimans: De Grip van de ContiTrailAttack 2 is verbluffend!

Ben nu circa 1,5 week terug van Corsica met mijn Multistrada 1200 (8 dagen op vakantie geweest). 

De heenreis via Oostenrijk – Zwitserland naar de haven in Savona (Italië) was nogal regenachtig. Tot aan de Bodensee; regen, regen en nog eens regen. Ondanks de nattigheid (met snelheden tot 170 km/uur) was de ContiTrialAttack 2 perfect en zeer koersvast.

Bij droog weer boven de 200 km/uur begon de motor wel wat te pendelen. Maar dit schrijf ik toe aan de verhoogde ruit die ik gemonteerd had, en aan de bagage (2 koffers en topkoffer). Aangekomen in Corsica hebben we (ik, samen met nog 4 andere motorvrienden) Cap Corse gereden, links- en rechtsom. De grip van de TrialAttack 2 is verbluffend, vooral op slecht wegdek. De temperatuur van de achterband was tussen de 55 en 60 graden (met bandenspanning  2,8 Bar).De temperatuur van de voorband was ongeveer 40 graden (met bandenspanning  2,4 Bar). Dit kan ik controleren door een banden-controlesysteem wat ik gemonteerd heb.

Wat ik iets minder positief vind aan de TrialAttack 2 is de slijtage van de zijkanten van de motorbanden. Het rubber begint zich iets op te rollen. Naar mijn mening is dit toe te wijzen aan het slechte wegdek, en misschien aan de 150 PK van de Multistrada. Nu terug na 4000 km (autosnelweg en betere wegen) is er van het opgerolde rubber, aan de zijkant van de banden, niets meer te zien. Hoeveel km de band zal maken, weet ik over ongeveer 6 weken. Dan ga ik (met passagier) nog 2 weken naar de Dolomieten (reis van ongeveer 3000 km). Heen- en terugreis wordt gereden met een VW-bus. 

Conclusie tot nu toe; vind de banden perfect, ook voor een zwaardere offroad-fiets.

Testrijder Continental TrailAttack 2 Huub Salimans