Henry Wortman: Bedankt dat ik 1 van de ContiTrailAttack 2 testrijders mag zijn!

ContiTrailAttack 2 voorbandWeekend Pinksteren  naar de Eifel 17-18-19 mei 2013

Dag 1: heen 215 km.

Zo het weekend kunnen matchen met vrienden en uiteindelijk is het zover. Nog even de bandenspanning meten met de handige bandenspanningsmeter van Continental. Druk voor 2,5 bar en achter 2,9 bar opgepompt  want vrouw met bagage gaan gezellig mee. De 1ste dag hebben we binnendoor gereden naar Aken. Anja, van onze vriendenkring, ging voor het eerst, na het behalen van haar rijbewijs, een heel weekend mee sturen. Chapeau  Anja!

De weersvoorspellingen waren niet al te best, maar alleen heen hebben we de laatste 60km regen gehad. Ondanks de regen hielden de banden een goed contact met de weg. En met het extra gewicht op de motor is meestal wel wat zwaarder rijden maar dit was geen bezwaar voor de ContiTrailAttack 2. Tijdens de regenval even snel de regenbroek aan doen op het parkeerterrein bij een vermoedelijk restaurant maar helaas mochten wij daar niet naar binnen van de vrouwen. Wij zagen pas later dat het een zaak van lichte zeden was. Dat was ondanks de regenval wel even lachen.

Dag 2: rondje Eifel 172 km

Na een gezellige avond gehad te hebben en na een stevig ontbijt stappen we weer op en gaan we een leuke route rijden met veel bochten en natuurlijk met verschillende soorten Strassen Schäden. De motorfiets vangt goed de onevenheden op en de ContiTrailAttack 2 banden reageren daar direct goed op.  Helaas wordt onze vriend Jan uit de stoet gehaald, we waren allemaal geflitst maar hij zat net op de 64 km/h i.p.v. 50 km/h  en mag hij 20 Euro aan de Polizei betalen.

Na een leuke foto locatie stop zet ik mijn Garmin weer aan en deze stuurt  mijn en de rest van de stoet  onverwacht het bos in. Waar het erg nat en drassig is, dat vind ik en de motor niet zo fijn, de banden sporen en glijden weg.  Ik weet het is geen noppenband en ik rij op en zware motorfiets maar moet concluderen dat de allroadband hiervoor niet geschikt is. Na een U-bocht, als ik in Garmin taal mag spreken, draaien we om en na het afkloppen en vegen van de modderbanden zetten we  onze route voort op het asfalt. Hier gaat het uitstekend en heb ik hierop ook niets aan te merken.  Nu met Hilda achterop en zonder bagage. ‘s Avonds  bespreken we onze dag ervaringen en sluiten we de dag lachend af met een lekker biertje.

Dag 3: terug door 3 landen 253 km

Pitstop #CTA2test

Helaas moeten we weer naar huis en er zit die dag nog een  mooie route in het verschiet. Door de Eifel en Vaals heen met super weer. Het gevoel is er, het wordt zomer! Met een temperatuur rond de 20 graden, gaan we na het ontbijt en de  inpak actie van start. Met een vreemd gevoel dat je dit zo weer achter je moet laten had ik in mijn achter hoofd: “ Ja maar er komt er volgend weekend nog  1 aan!”. Dus met een brede glimlach stuurde ik de ContiTrailAttack 2 over de heuvels heen en stuurde lekker de bochten in. Ja, het is een lang vrij weekend en ja dan zit iedereen weer op de race fiets. Ik stel voor gewoon recht blijven rijden net zoals de vrachtwagens op de snelweg. De route was te gek we hebben allerlei wegen gehad van smal naar breed  van diep naar hoog van goed naar slecht en de ContiTrailAttack 2 deden gewoon waar ze voor bedoeld zijn en dat is plakken op de weg.

Weekend  Winterberg weg met rijschool Ariesen Veenendaal. 24  t/m 26 mei 2013. 850 km

Rijschool Ariesen is in Veenendaal een begrip van onder andere het halen van een motorrijbewijs tot het op stap gaan met je motor, een heel weekend georganiseerd. Elk jaar weer tijdens de Oudjaars receptie kun je je al opgeven voor dit gezellige evenement. De routes zijn altijd leuk en voor mij de ultieme gelegenheid om zonder duopassagier de motorbanden te testen. Ik heb de bandenspanning gelaten zoals die was dus 2,5 voor en 2,9 achter. Tank vol en na de aanmelding zijn we van start gegaan. Lekker vlot rijden en niet hoeven te denken: “Trek rustig op anders krijg ik een helm tegen me aan”. Het gevoel als ik hard uit accelereer  of de bocht uit accelereer geeft een stabiele indruk. Ik voel na een stop regelmatig met de hand aan de band hoe warm deze is en ik moet zeggen hij heeft nog niet koud aangevoeld en is altijd handwarm. In het begin als je op deze banden rijdt let je steeds op van wat kan ik van deze banden verwachten? Maar nu na zo`n 2.000 km totaal denk ik hier niet meer over na. Ik kan niet echt slijtage zien alleen zijn de scherpe punten van het profiel eraf gesleten.

reisgezelschap ContiTrailAttack 2 banden test

Dag 2 wordt een mooie route. Na een gezellige avondje met Erik en Lianne en veel kennissen gaan we van start. Dit weekend waren de weersvoorspellingen niet zo goed en deze dag was om te genieten. Met ons kennissen groepje hebben we lekker vlot doorgereden en moest er ook wel eens hard geremd worden. Dit was geen enkel probleem voor de ContiTrailAttack 2. Wat is dit toch een mooi gebied om hier motor te rijden.  Na een 2de gezellige avond zijn we de volgende ochtend de kortste weg teruggereden. Het wat slecht weer en de weg lag vol met water. Voordat we de snelweg op konden, moest er toch eerst 35 km rond de 6 graden binnendoor gereden worden.  En ik had nog niet zoveel nattigheid gehad met de Conties maar ik kon voor mijn gevoel vlot doorrijden en heb geen enkel slecht gevoel gehad met deze banden.  Ik moest 1 keer even in de bocht bijsturen om zo`n gladde zwarte plek te ontwijken en  het was weer geen probleem.

Continental heeft zijn werk tot nu goed gedaan met de ContiTrailAttack2  tot nu toe + 3000 km.

Bedankt dat ik 1 van de testrijders  mag zijn.

Motor groet,
Henry Wortman