Frans Mattheijssen: worden we vrienden?

ContiTrailAttack 2 contitester

ContiTrailAttack 2:

 
Nu zo’n 1500km met de motorbanden gereden en 3 weken verder. Tijd voor een 1e review. Bij Motortotaal de banden om laten leggen. Motor werd de werkplaats uitgereden, en daar stond tie dan op z’n nieuwe sloffen. Ze oogden wel smaller dan de banden die er eerst op lagen (Michelin Sirac), maar controle gaf dat het dezelfde maat was. Duidelijk wel een ander profiel.
 
 

Op het gemak naar huis gereden

De dag erna wat kilometers gemaakt (150km) maar wat een andere band is de ContiTrailAttack 2. In 1e instantie dacht ik dat ze er niet goed op lagen. Ook hier weer even gecontroleerd, net als de spanning, maar alles klopte. De motor was erg aan het zoeken, reageerde op elke oneffenheid, durfde nogal eens een eigen pad te kiezen op rotondes, etc…. De 1e 300-400km toch vaak gedacht dat we niet al te beste vriendjes zouden gaan worden, de Conti’s en ik.
 
 

Na een dikke 400km veranderde dat

Sindsdien niets anders dan lof, motor stuurt een stuk scherper, speelser (minder log dan de Sirac’s), het Hooligan gehalte van de motor wordt er duidelijk door versterkt. Wel blijft hij erg reageren op de ondergrond, veel oneffenheden worden direct vertaald naar het stuur. Onverhard heb ik net alleen wat Gravel gereden, maar da’s een kwestie van gas geven. Het lag droog, dus ik verwachtte geen problemen. Bij nat en onverhard verwacht ik wel dat de grip minder zal zijn. Maar dat word een kwestie van een keer wachten op regen en viezigheid en uitproberen maar.
 
Wat nog een positieve bijkomstigheid is, is dat 1,5 km meer kan rijden met 1 liter benzine, dus aanzienlijk zuiniger.
 
Op naar de volgende tig km’s
 
Groet Frans Mattheijssen