Foppe Visser: de ContiTrailAttack 2 houden zich super!!

Op 13 april 2013 heb ik het setje ContTrailAttack 2 laten monteren bij Motorplaza in Groningen. Altijd leuk om langs te gaan, vriendelijk werd ik ontvangen, en “ja hoor, de motorbanden liggen voor je klaar” aldus Daan. Even wachten dus, kopje koffie en ik kon weer vertrekken. Ondertussen een tweetje en daarop kwam een re-tweet van Conti met de tekst: “je kunt gelijk wegrijden, inrijden hoeft niet”, dit door de Traction Skin. Ja, ja, dacht ik, dat zal wel. Heb nu zo’n beetje 25 jaar motorervaring, ca. 12.000 km per jaar, dus genoeg nieuwe motorbanden laten monteren. Altijd na montage van de banden het advies gekregen: “Pas op met de eerste kilometers, je moet nieuwe banden eerst inrijden”. Dus toch maar voorzichtig vertrokken. Na een paar kilometer even een bochtje wat sneller proberen te nemen. Verrek, dat voelt gelijk vertrouwd aan…..zou het dan toch waar zijn….. En ja hoor, inrijden hoeft  écht niet. Super. Nu, eind juni heb ik zo’n 3.750 km gereden met de ContTrialAttack 2. Tijd om een wat van me te laten horen.

Prima Testrijder Conti Trail Attack 2 Foppe Visserband, zowel op droog als nat wegdek

Het klinkt wellicht afgezaagd, maar vanaf dag 1 en kilometer 1 geeft de ContiTrailAttack 2 een heerlijk en vertrouwd gevoel. Prima band, super eigenlijk. Zowel op droog wegdek als op nat. Hoewel ik geen held ben in de regen en nooit zo zal rijden als op het droge geeft de band een prima wegligging. In de afgelopen 3.750 km heb ik de motor lekker gevarieerd gebruikt. Met name de laatste tijd veel wielerbegeleidingen gedaan, waarbij ik meestal de “vrije motor” was. Dit houd in dat ik moet inspelen op de omstandigheden en situaties die ontstaan. Als er een kruispunt niet beveiligd is, verkeer regelen. Ook bestuurders van auto’s aanspreken en uitleggen wat er aan de hand is. Voorrijden, samen met de pliesie, maar ook de gaten tussen peloton en kopgroep opvangen. Meestal moet hierbij snel worden gehandeld, en dus ook snel worden gereden. Wanneer je na het opvangen van een onbeveiligd kruispunt weer voor de koers moet komen kan dat niet via dezelfde route, maar moet je een andere weg zoeken.  De snelheden lopen dan behoorlijk op en de motor en motorbanden krijgen dan wel wat voor hun kiezen. De Conti TrailAttack 2 geeft echter geen krimp. Al na een paar honderd km waren de “schaamrandjes” tot een minimum verdwenen, en nu staat er nog een héél klein streepje op de zijkant van de band. Het hele loopvlak goed gebruiken gaat prima met de Conti’s.

ContiTrailAttack 2 aan te raden voor allroad rijders

Bij de club(s) met wie ik de wielerbegeleidingen doe, zitten diverse allroad rijders. Als het over banden gaat kan ik het niet laten om de ContiTrailAtack 2 aan te raden. Eigenlijk zou ik iedereen die allroad rijdt deze band willen aanraden. Wanneer ik deze motorbanden heb opgereden komen er zeker weer dezelfde onder.

Tot zover een klein tussenberichtje van mij. Binnenkort begint de vakantie periode, en zoals het er nu naar uitziet heb ik een 2-tal ritjes voor de boeg. Eentje naar Noord Duitsland, Heiligenhafen, familie bezoek, en een tripje naar mijn broer die in Zuid-Frankrijk woont. Uiteraard beide ritjes op de motor. Met name de trip naar en door Frankrijk is altijd een mooie rit. Ik ga lekker de bergen opzoeken, en eens kijken hoe de Conti Trail Attack 2 zich daar houdt. Als de band net zo goed in de bergen is als hier in het vlakke Nederland, dan wordt het een heerlijke vakantie !!

Na de zomer zal ik van me laten horen hoe de motorbanden zich hebben gehouden. Voor nu, allemaal een prettige vakantie en veel veilige kilometers gewenst.

Groet,
Foppe 

Vind een Continental verkooppunt