Edwin Timmermans: De Conti’s op een V-strom zijn voor mij een ideale combinatie

Mergellandroute op ContiTrailAttack 2

We zijn weer wat kilometers verder (nu 1409km met de TrialAttack2 gereden) en mijn mening over deze Conti’s blijft hetzelfde: deze band voelt echt vertrouwd!

Banden gemonteerd bij tellerstand 2904km
Huidige tellerstand 4313km
Temperatuur vandaag ca 18 graden.

Gisteren (2 mei) kreeg ik de vraag of ik zin had om vandaag (3 mei) met de motor richting Limburg te gaan om daar een rondje te doen. Natuurlijk had ik daar zin en die zin werd alleen maar meer toen ik vanmorgen op stond en het zonnetje scheen. Vanmorgen nog gauw even oliepeil gecontroleerd en bandenspanning nagezien (erg handig die digitale bandenspanningsmeter van jullie, nogmaals bedankt daarvoor!).

#cta2test

Slingerweggetjes zijn geen probleem

Vervolgens zijn we met z’n drietjes (Cbr600, R1 en ik op de V-strom) richting Limburg vertrokken. In Limburg aangekomen eerst maar even een kop koffie genomen en wat bijgepraat. Vervolgens weer op pad om de heerlijke slingerweggetjes op te zoeken. De ContiTrailAttack 2 weet hier wel raad mee, de banden hebben goed contact met de weg en je hebt totaal geen hinder van oneffenheden in het wegdek. Op de bochtige wegen kan ik de 2 andere rijders goed bijbenen, ondanks het vermogensverschil. In de korte bochten is de V-strom zelfs een stuk wendbaarder. Na de lunch hebben we het resterende deel van de Mergellandroute afgereden en vervolgens weer wat gedronken bij het restaurantje waar we gestart waren. Daarna hebben we de snelweg opgezocht om weer richting huiswaarts te gaan.

Magellandroute op TrailAttack ContinentalMijn mening over deze Conti’s blijft hetzelfde: deze band voelt echt vertrouwd!

De Conti’s op een V-strom zijn voor mij een ideale combinatie, je kunt er lekker mee doorrijden, de band voelt stabiel en ook met remmen gebeuren er geen rare dingen. De door mij gereden kilometers tot op heden zijn allemaal met droog weer gedaan en op verharde wegen. Hoe de ContiTrailAttack 2 het doet met regen weet ik (nog) niet, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook niet echt op zit te springen om eens lekker een rondje te gaan sturen in een flinke regenbui. Als het niet nodig is laat ik het rijden in de regen en off road over aan een ander want ik heb tot op heden nog niemand gevonden die mijn motor schoon zou willen maken na een ritje door regen en modder J.

Op naar de volgende update!

Groeten,
Edwin Timmermans