Caroline Verschoor: die CTA2’s zijn dik in orde!

ContiTrailAttack 2 met sticker

Een review na 2000 km – die CTA2’s zijn dik in orde!

Op de laatste donderdag in maart zijn de nieuwe Continental  TrailAttacks 2 door Yamaha dealer TopMoto gemonteerd. Chris van Continental komt zelfs even naar Apeldoorn om hoogstpersoonlijk de stickers te plakken!

Die dag was het nog behoorlijk koud, niet echt weer waarbij je banden lekker opwarmen. Ondanks dat waren de eerste 50 km van Apeldoorn met een grote omweg terug naar huis verrassend  ‘normaal’.  Je vergeet dat je op nieuwe banden vertrekt, en je KAN dat ook vergeten, de Traction Skin doet echt zijn werk, geen geglibber op de eerste de beste rotonde. Als het niet zo koud was geweest, had ik meteen even de IJsseldijk heen- en weer gereden, maar nu koos ik voor wat lekkere Veluwse bosweggetjes.

Caroline en Roel op ContiTrailAttack 2Het eerste serieuze testwerk kon de week erna plaatsvinden tijdens een weekend bergtraining met MotoSportivo in de Eifel. Ja precies, datzelfde weekend waar collega testrijder Roel ook al over geschreven heeft.

Alle drie de dagen van de training was het goed koud. Maar de routes, de wegomstandigheden en de instructie waren wel een mooie gelegenheid om te leren wat je kan met je motor en de banden. Of de weg nou nat, koud, vervuild of alle drie tegelijk was, de CTA2’s gaven, met dank aan de black chili compound, geen krimp, geen stap verkeerd! Ik kreeg steeds meer vertrouwen, zelfs in omstandigheden die ik normaal gesproken zou mijden. Wel jammer dat de “vervuiling” voornamelijk bestond uit een laagje pekel, iets waar de metalen en aluminium delen van mijn motor achteraf wat minder blij mee waren.

Pekel op ContiTrailAttack 2

De snelweg kilometers heen- en terug (met de koffers vol met bagage van 2 vrouwen!) lieten geen duidelijk spoor achter in het midden van de band, iets wat met eerder gemonteerde banden nog wel eens het gevolg was.

Als je van de snelweg af bent en het bochtenfeest begint zijn de CTA2’s hele fijne banden die mijns inziens makkelijk insturen en je niet zomaar verrassen als je bv. over asfaltplakstrepen rijdt.

De MotorVision Sjokotour

De volgende test was meer een test voor mezelf dan voor de CTA2’s : De MotorVision Sjokotour, een sponsorrit door het Brabantse land voor het goede doel. Keuze uit een on- en all-road rit. Veel all-road ervaring heb ik niet, maar toch dapper gekozen voor de allroad rit. Het is me honderd procent meegevallen, de CTA2’s hebben mij er braaf doorheen gesleurd, alleen in de echte diepe modder werd het spannend en verlangde ik naar TKC80’s . Er is zelfs een filmpje van deze rit met dank aan Arno van MotorVision!

Samenvattend kan ik tot nu toezeggen : die CTA2’s zijn dik in orde!

Ook onder de nieuwe BMW R1200GS LC van mijn man doen ze het zeer goed, de eerste 1000 km staan er bijna op. Laat het warme(re) weer maar komen, met Hemelvaart en Pinksteren gaan we lekker buitenspelen in Eifel/Moezel, ik houd jullie op de hoogte van onze bevindingen!

Grtzzz, Caroline (a.k.a. SuperTéMutzz)