Bas Liebau: blij met TractionSkin

Bas Liebau contitester

ContiTrailAttack 2:

Op 22 maart had ik een afspraak bij BMW dealer Keram in Maastricht voor de montage van mijn proefset ContiTrailAttack 2. Op zaterdag ochtend om 9.00 uur de motor afgegeven en na ruim anderhalf uur was het eindelijk voor elkaar. Voor mij een raadsel waarom het zolang moest duren want er was verder niemand. Goed, na ruim een uur wachten werd de motor naar binnen gereden en begon de monteur aan de klus. Hij wou niet op de foto, vandaar een BMW zonder wiel en zonder monteur.

De monteur zei wel dat hij moeite had met de uitbalancering van de motorbanden, zowel voor als achter was veel lood nodig om het goed te krijgen. Hij had de banden zelfs nog een keer verdraaid om te checken of het aan de velg of aan de banden lag. Blijkbaar aan de motorbanden, er zitten nu flinke balanceergewichten op de velg. Gelukkig heb ik daar verder geen last van want de balans is nu goed in orde.

Op weg naar huis was ik blij met de TractionSkin technologie. Het was aan het regenen, gladde wegen en nieuwe banden, dat is geen goede combi. Lekker rustig aan gedaan om de bandenzeep van de montage de kans te geven om te drogen zonder de band op de velg te verdraaien. Toch gaf deze TractionSkin een goed gevoel en ik heb ook geen moment last gehad van een glijder ondanks een lange rit door het natgeregende heuvelland.
Wat mij wel meteen opviel was het stuurgedrag van de motor. Compleet anders, het leek wel of de motor de bocht wou invallen. Hier moest ik wel even aan wennen. Binnenkort komen wat leuke ritten en dan geef ik een nieuwe review over dit stuurgedrag.