Angélique Oortman: test rijden met een brede glimlach

De Conti Road Attack Evo 2 is;

Test rijden met een brede glimlach en het veilige gevoel van kunnen vertrouwen op een goede band!

Conti Road Attack Evo 2

Na diverse tourtochten door Brabant -Zuidlimburg- Overijssel ben ik inmiddels terug van onze vakantie  in de Ardennen -Vogezen en Luxemburg zodat ik wel een goed divers beeld kan neerzetten over de Conti Road Attack banden.

Wat jammer vond ik het dat ik al een paar keer naar de Eifel geweest was voordat de banden geïnstalleerd waren, maar de Vogezen zijn zeker ook een goed testgebied. Ik was er nog nooit geweest maar het is zeker een aanrader!

De Belgische Ardennen waar ik al diverse malen getoerd heb, echt een aanrader qua natuur en Bourgondisch vertoeven maar de wegen die wij deze keer op onze tourtochten zijn tegengekomen bar en boos in veel gevallen, slecht wegdek, gaten in de weg en het aangeven van op en afritten is een hekel punt als je er niet op voorbereid bent. Ook de rijstijl van de gemiddelde Belg, Fransman wordt je als motorrijder niet altijd vrolijk van, en laten je regelmatig flink op de rem gaan terwijl ze dan toch net op het laatste moment stoppen!

Een toeristische aanrader in de Ardennen is zeker de Abdij van Maredsous Abdij. Een kerk bezoeken  maar  ook voor stilteweekenden, een mega complex waar iedereen ‘s ochtends al aan het in de abdij gebrouwen bier zit, uiteraard voor ons geen bier maar koffie , dat koude Maredsous biertje staat avonds na het toeren op het programma!

Verademing qua wegen in de Vogezen nabij Gerardmèr super om daar te toeren, mooie afwisselende bochten en zeker de Col de la Schlucht is met zijn leuke haarspeldjes een uitdaging. Ook een aanrader qua tour in de Vogezen zijn Le Grand et Le Petit ballon;  twee cols van ong. 1.424 mtr, betoverende uitzichten, en in de zomer redelijk druk met motorrijders. Ook hier hanteert men een streng beleid dat racen niet stoer is! Veel ongelukken en verongelukten!

Dit is eigenlijk een wintersport gebied maar wordt ook steeds meer door motorrijders ontdekt, de aanlegplaatsen op de cols waren dan ook goed vertegenwoordigd met collega rijders. Het Enige nadeel zijn de diverse wielertochten die georganiseerd worden, wordt even voor een paar uur stukken col afgesloten maar dat maken we in Zuid Limburg ook regelmatig mee! Tja ieder zijn sport!!

Via Luxemburg wat ik het minst interessante land vindt om te rijden weer terug naar Eindhoven. Afgelopen weken nog veel in Brabant gereden op de smallere wegen en het onregelmatige wegdek en uiteraard vele veranderingen in weersomstandigheden met de banden ervaren.Conti Road Attack Evo 2

Conclusie tot nu toe na ongeveer 7.000 km:

Omdat ik het voordeel heb dat mijn man en ik allebei gelijk model en merk motor hebben en hij nog met het andere merk banden rijdt die ik er eerst ook op had liggen kan ik tussentijds even van motor wisselen om te vergelijken wat ik ervaar ook echt is en geen suggestie. Hierdoor ben ik er ook achter dat de banden zuiniger rijden omdat bij gelijke ritten rijden en de motor aftanken ik iedere keer enkele euro’s per tank gunstiger uitkom. Banden hebben vaste grip bij diverse soorten wegdek waaronder ook kinderkopjes, ook bij rotondes met onregelmatig wegdek . Bij hobbels of onregelmatigheden in de weg heb ik minder last van de band  die meer opvangt.

Bij het remmen is het stilstaan echt stilstaan.

Ook bij rijden door zand en dan geen gehard zand maar wat losser zand, voelt het rijden prettiger dan voorheen. Zeker nu in deze tijd van het jaar bij bochten waar wat rommel op de weg ligt, blijft het uitkijken maar slippen is minder dan met mijn andere banden.

Het enige mindere punt wat ik in het begin bij de eerste revieuw aangaf is bij rijden boven de 120 en een wat natter of gladder wegdek of als er meer wind staat dat de banden wat “zwabberen” soort zeefgevoel geven maar ik ben daar inmiddels op voorbereid en ervaar het nu niet meer als storend omdat het aan de grip niets afdoet, maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die er wat moeite mee hebben om daar aan te wennen.

Over slijtage kan ik nu nog niet meepraten daar zal ik t.z.t. op terug moeten komen.

Mij bevallen de banden uitermate goed en ben dan ook blij dat ik uitgekozen ben om ze te mogen testen!

Angélique Oortman