Paul Nijhof: Grand Prix GT

Beoordeling:
Ik heb de Grand Prix GT vrijwel direct gemonteerd op de Zipp 303 wielen die ik gebruik. Het monteren ging zoals verwacht erg makkelijk. Een belangrijk moment!! Want ook met de beste banden kan men wel eens lek rijden en dan wil je dat het wisselen makkelijk en snel gaat. Vooral met deze ‘slecht/koud’ weer banden. Je gaat dan niet even relaxed de band wisselen en genieten van het weer. Nee je wil snel en makkelijk wisselen. Bij mij ging het zelfs zonder hulpmiddelen. Dat is dan bij mijn wielen van toepassing en kan verschillen per velg natuurlijk.

Ik fiets in deze koudere periode de wat mindere lange tochten. Mijn rug mag niet te koud en te stijf worden, type hernia gevoelig laten we maar zeggen. In december heb ik de mooiste tocht gemaakt met de Rapha Cycle Club afdeling Amsterdam. De leden waren toen op bezoek in ‘mijn’ regio. Vooraf eerst ontbijt gehad bij fietsenwinkel Ten Tusscher.  Aansluitend via De Lutte naar Bad Bentheim en Ootmarsum. Na een kopje koffie en taart weer retour via De Tankenberg naar Enschede. Bij Ten Tusscher stonden de erwtensoep en broodjes klaar. Een goede afsluiter van een mooie tocht. Het liefst fiets ik telkens op onbekend terrein maar met trots heb ik tijdens de tocht het mooie Twente landschap kunnen laten zien. Kortom een mooie dag.
Foto’s zie bijlage (ik heb zwarte outfit met witte helm en roze schoenen)

Ik heb de laatste jaren flink geëxperimenteerd met banden. In de winter gebruik in andere banden dan in de zomer en dus ieder seizoen weer nieuwe banden monteren. Kijken op internet welke band er nieuw is en op dat moment bij mijn programma past. Ik kan dus wel zeggen dat ik wat ervaring heb de verschillende types en merken. In 2013 Parijs Roubaix gefietst met Continental banden. Dat heeft me destijds een geweldige dag bezorgd. Geen enkele lekker band gekregen! Echter nog belangrijker, iedere bocht en strook kon ik aanvallen met het volste het vertrouwen. Dat kan alleen op het moment dat je voelt dat de banden doen wat er van ze gevraagd wordt. Met deze banden is het niet anders. Ze gaven mij vanaf het begin weer het vertrouwen dat ik wens. Heerlijk veel grip en met de lagere bandenspanning ook zeer comfortabel. Dit jaar ga ik weer Parijs Roubaix fietsen en ik heb er nu al zin in. En wat mij betreft mag het regenen want ik geloof  in deze banden!

De 28 mm zijn volgens de testen waarschijnlijk nog comfortabeler en wat rolweerstand niet in het nadeel. Uitermate geschikt voor het fietsen op slecht terrein. Aangezien er veel meer lucht in de band zit (grotere diameter) is de kans op lekrijden nog kleiner. Daarnaast nog niet iets meer grip dan de 25mm. Niet onbelangrijk!! Iedereen die dit jaar een voorjaarsklassieker gaat fietsen raad ik deze banden aan.  Zelf zou ik de 28mm gaan gebruiken in Parijs Roubaix of mijn voorjaarsweekeinde in de Ardennen.

Tot nu toe heb ik met deze banden 1142km kunnen fietsen met deze banden. Zo’n Festive 500 telt wel aan. J

Zoals eerder beschreven……..een vertrouwensband.

Groetjes,