Succes op ContiRoadAttack 2 CR motorbanden

30/10/13 om 15:06

Classic motorbanden Continental

European Classic Series 2013 – Classic Endurance Racing

Continental boekte afgelopen weekend een  enorm succes met de ContiRoadAttack 2 CR motorbanden (CR staat voor Classic Race). De gehele top 3 in het kampioenschap reedt met deze banden.Van de 38 startende teams in de race in Aragon stonden er 17 deze unieke radiaal motorbanden van Continental.

De derde en laatste race in de European Classic Bike Racing Series werd afgelopen weekend gehouden op het circuit van Motorland Aragon in Spanje. In de top van het klassement was het na de races op Imola en Spa-Franchorchamps nog altijd spannend want 8 teams maakten nog kans op het kampioenschap. In totaal reisden 45 teams uit heel Europa af naar het relatief nieuwe Spaanse circuit.

De voorbereiding

Na de eerste training bleek dat het circuit Motorland Aragon veel zou gaan vergen van de mens en de oude machines. Monteurs van de teams waren erg druk met kleine en grote reparaties van de 70-er en 80-er jaren motoren. De race start was gepland voor 17:00 dus gedurende de dag kon er ook geoefend worden in het pitstoppen en tanken wat natuurlijk in een 4 uurs race waarin meerdere rijders in een team hun beurt nemen veelvuldig voorkomt.

Motorbanden contiroadattack 2 cr onderhoud

Een belangrijk aspect in deze classic endurance race serie is dat de race plaatsvindt tijdens het invallen van de duisternis. Tijdens verplichte trainingsessie in het donker bleek dit in Aragon een te groot risico voor de rijders en werd de geplande racetijd ingekort tot 3 uur racen waardoor er maar 1 uur in schemer/donker geracet hoefde te worden.

De race

Uiteindelijk kwam het moment van starten en was daar de gebruikelijke stress en chaos die typerend is voor de Le-Mans-stijl start voor de 38 rijders overgebleven rijders. Na circa 2 uren racen bij daglicht kwam daar de onverbiddelijke inval van de duisternis. Racen in het duister met alleen 2 felle koplampen en een achterlicht vergt veel van de rijders, zeker als zo ver in de race de kansen op het kampioenschap nog voor in ieder geval 4 teams open liggen! Na de laatste rijderwissel inclusief tankstop vertrok het leidende team (Guzzi Motobox) met 20 seconden voorsprong op het team op de tweede plek (Sweatshop Phase One). Peter Linden op de Sweatshop Phase One Kawasaki wist ronde per ronde ca 1 seconde te winnen op de leider maar de geblokte vlag kwam een paar ronden te vroeg om de race op Aragon nog te kunnen winnen. Met de tweede plek stelde hij wel het kampioenschap 2013 veilig. 

Uitslag Motorland Aragon

1 Guzzi Motobox rijders : Segarra/Segarra
2 Sweatshop Phase One rijders: Linden/Brasher/Cormac   op Continental RoadAttack 2 CR
3 ACR1 Team Wobker rijders: Wobker/Mathies op Continental RoadAttack 2 CR
4 Team Glam Racing rijders: Collins/Clark/Williams

Snelste raceronde Brasher op de Sweatshop Phase One Kawasaki op Continental RoadAttack 2 CR met een tijd van 2:10.023
Top 10 plaatsing Nederlanderse teams:

7   Team Roadrunner rijders : Van der Mark/Brand
10 Motorservice Spanjer rijders : Schoens/Jansen 

Kampioenschap 2013

1 Sweatshop Phase One       rijders: Linden/Brasher/Cormac              op Continental RoadAttack 2 CR
2 Team Alf’s                              rijders Banfield/Godfrey                              op Continental RoadAttack 2 CR
3 AC1 Team Wobker              rijders: Wobker/Mathie                               op Continental RoadAttack 2 CR

Kampioen op continental motorbanden

Meer info op: http://www.europeanclassicseries.eu/en

Vind een Continental verkooppunt