FIFA World Cup partner Continental haalt Rio naar Scheveningen

20/05/14 om 07:44

Voetbalsponsor introduceert de Conticabana

WK_Claim_Je_Tijd_250x250

Nederland kleurt Oranje in aanloop naar het WK in Brazilië; het land van de samba, de parelwitte stranden van de  Copacabana en bovenal Futebol. Aangezien niet alle Nederlanders naar het land van de Goddelijke kanaries kunnen afreizen haalt bandenmerk Continental een stukje Brazilie naar onze Nederlandse kust. Als warming-up richting het WK kunnen Oranje-fans zich vermaken op de ‘Conticabana’ in Scheveningen van 1 t/m 6 juni. Voor de fans die liever naar de Copacabana gaan biedt de bandenpartner van de FIFA World Cup 2014 de kans om een geheel verzorgde VIP WK reis naar Brazilië te winnen inclusief tickets voor Nederland- Chili.  Om hiervoor in aanmerking te komen kunnen fans mee doen met de WK-klapper. Op de Scheveningse Pier wordt een reusachtige opblaasbare band opgehangen. De fans kunnen op www.conticabana.nl voorspellen wanneer deze klapt en daarmee  kans maken op de reis naar Rio de Janeiro.

Ton Coppus, (manager Marketing & Communicatie bij Continental): “Met de Conticabana willen we de Oranje-fans alvast in Braziliaanse sferen brengen en daarnaast bouwen we de spanning op richting het WK met de WK-klapper. We zijn jarenlang al een trouwe internationale en nationale voetbalsponsor en hebben als FIFA-partner de mogelijkheid om de fans de kans te bieden op een unieke reis naar het WK-voetbal. Met deze campagne willen we blijven bouwen aan onze merkbekendheid en voorkeur in Nederland. Voetbal is daarvoor het ideale platform”.

Conticabana

Van 1 juni t/m 6 juni worden er dagelijks verschillende activiteiten georganiseerd op het strand van Scheveningen, zoals een WK-duik, Samba contest en een show van Braziliaanse balgoochelaars. Radio Veronica is de mediapartner die dagelijks het programma Somertijd (16.00 uur – 19.00 uur) vanaf locatie gaat uitzenden. Iedere dag komen verschillende BN’ers meedoen aan het bandenschietspel, waarbij de luisteraars ook kans maken op WK-tickets.   

WK-klapper

Centraal op de Conticabana staat een reusachtige opblaasbare band. Deze wordt periodiek van extra lucht voorzien. Via het digitale platform conticabana.nl kunnen Nederlanders voorspellen wanneer deze klapt door een tijdslot te kiezen. De persoon met de juiste voorspelling wint een geheel verzorgde WK Vip-reis inclusief een bezoek aan de wedstrijd Nederland – Chili. De WK-klapper staat symbool voor de opbouwende wedstrijdspanning richting de eerste WK-wedstrijd. Om goed te kunnen presteren op het WK en op de weg is de juiste (banden)spanning cruciaal. De WK-klapper laat op een speelse wijze zien wat de gevolgen zijn wanneer de spanning te veel wordt. Voor iedereen die op de hoogte wil blijven van alle activiteiten kan op de conticabana.nl alles volgen via de dagelijkse Conticabana-journaals. 

Triple Double sportmarketing begeleidt Continental in haar voetbalsponsoring en heeft samen met het bandenmerk deze WK-campagne ontwikkeld.

Note Continental

Continental is al jarenlang actief als internationaal voetbalsponsor van de FIFA, UEFA en de KNVB. Sinds het seizoen 2010-2011 is Continental ook naamgevend hoofdsponsor van het KNVB-segment 7×7 35/45+ voetbal.

 Meer informatie: www.conticabana.nl

Vind een Continental verkooppunt