De nieuwe Continental TKC70

11/08/14 om 11:14

Klanten van over de hele wereld hebben er om gevraagd, wij hebben naar hen geluisterd en nu is het eindelijk zover en onthullen we de TKC 70 aan de wereld. Continental- TKC70

Gepositioneerd tussen de meer off-road georiënteerde TKC80 en de steeds populair wordende TrailAttack 2 is dit de meest ideale band motorband voor de avonturiers die meest van tijd op de weg rijden maar desondanks de behoefte hebben aan een band die zich ook goed houdt op het onverharde. De Enduro-liefhebbers, waarvan het segment steeds meer groeit zoals de BMW R1200 GS, KTM 1190 Adventure, Yamaha XTZ 1200.., vraag om een verfijning van de band. Ontworpen voor on-road en off-road gebruik en met een onbeschaamd goede stoere loek. Het nieuwe lid van de familie straalt zelfvertrouwen uit. Hij stelt een klasse apart.

De ontwikkelaars van het Continental Center of Excellence hebben het beste van 2 banden samengevoegd. De TKC 80 met zijn diep-loopvlak Evergreen en uitstekende off – en on-road eigenschappen, met zijn ruw geblokte looopvlakpatroon, is de heilige graal voor globetrotters en motorrijders die genieten van een beetje meer hobbelige rit. De ContiTrailAttack 2 die zich 2 jaar geleden bij de introductie meteen plaatste als beste van de klas, heeft uitstekende rij-eigenschappen, scoort met name hoog in de high-speed gebruik op landwegen en over lange afstanden. Haar kerncompetities liggen vooral op  asfalt.

De nieuwe TKC70 biedt voordelen van beide concepten. Met name het ontwerp van de TKC 70 is een duidelijk unique selling proposition op zijn gebied. 

R&D van Continental heeft grote stappen gemaakt in de wet-performance. Hetgeen men geleerd heeft tijdens de ontwikkeling van de RoadAttack 2 EVO is meegenomen in de compounding van de TKC70 en dat gecombineerd met goede drainage eigenschappen van dit nieuwe profiel zorgt voor een goede grip op nat wegdek.

Wordt de ondergrond zachter dan komen de meer uitgesproken profielblokken en de ruime uitsparingen ertussen op de buitenkanten van de bandcontour in actie. Dit deel van de band zorgt voor de off-road eigenschappen van de band en voorziet hierin goed. Het profiel in zijn geheel is zo ontworpen dat het zelfreinigend werkt. Wie wil kan er het hele jaar mee door rijden, de TKC 70 is voorzien van de M+S codering

Afgelopen en deze week zijn top journalisten vanuit de hele wereld uitgenodigd om in de omgeving van Lake Vyrnwy vlakbij Bala in North Wales met 30 dikke allroad’s voor de eerste maal met de TKC70 te gaan rijden. Zij kregen daar naast vele “twisties” in de bergen ook een aantal fantastische trails op en rond the Snowdonia National Park voorgeschoteld. Hun bevindingen zijn binnenkort op diverse platformen (internet of magazines) te lezen.
 26 (3) (1)   26 (1)

Kern technologiën die gebruikt zijn voor de band:

  • Radial band- handgemaakt in Duitsland
  • Multi-grip: Het centrale gedeelte van de band is voorzien van een slijtvast oppervlak dat hoge kilometerstanden toelaat. Het schoudergedeelte van de band is zachter en zorgt voor optimale grip in schuine posities. 
  • Rain-grip: uitstekende grip bij nat weer en een korte warming-up.
  • Zero graad staal gordel: garandeert een grote stabiliteit bij hoge snelheden en een lage kans op terugslag.

 Naar verwachting is de TKC 70 in het vierde kwartaal van 2014 leverbaar in de volgende maten:

110/80 R 19 59 V TL M+S

120/70 R 19 60 V TL M+S

140/80 R 17 69 T TL M+S

150/70 R 17 69 V TL M+S

170/60 R 17 72 V TL M+S

150/70 R 18 70 T TL M+S

Bovenstaande maten zijn bijvoorbeeld van toepassing voor motoren als MW F700 GS , BMW R 1200GS, (zowel watergekoeld als ook de niet watergekoelde modellen), KTM 1190 Adventure T, Suzuki V-Strom, Honda Varadero en vele anderen.

In 2015 volgen de volgende maten:sourceimage

100/90-19 M/C 57T TL M+S

3.00-21 M/C 51T TL M+S

90/90-21 M/C 54T TL M+S

120/90-17 M/C 64T TL M+S

130/80-17 M/C 65T TL M+S

4.00-18 M/C 64T TL M+S

Hierdoor wordt het pallet van toepassingen nog vele malen groter.

Vind een Continental verkooppunt