Continental zoekt band met Oranjefan

09/05/12 om 14:03

Premium bandenmerk voert campagne met ‘iLikeOranje’

Barneveld, vrijdag 11 mei 2012 – In de aanloop naar het EK voetbal (8 juni t/m 1 juli) heeft bandenmerk Continental – official partner van UEFA EURO 2012™ én fervent voetbalfan – de actie ‘iLikeOranje’ gelanceerd. Een campagne met voormalig profvoetballer en oud-international John de Wolf als boegbeeld, waarin Continental via diverse kanalen 18 VIP-reizen voor 2 personen naar het EK weggeeft.

Als EK-gadget heeft Continental het zogenaamde Duimpie bedacht. Circa 2000 verkooppunten hebben een baliedisplay vol met Duimpies ontvangen. Iedere klant die twee Continental banden koopt, mag er één pakken. Elk exemplaar heeft een unieke krascode die kans biedt op een VIP-reis. Deze code kan worden gecontroleerd op de actiesite www.ilikeoranje.nl.

App
Op de actiesite en centraal platform ilikeoranje.nl kunnen bezoekers tevens de iLikeOranje App downloaden. Met deze app – voor iPhone en Android smartphones, met alle standen, uitslagen en het laatste EK-nieuws – kan een ‘Oranje-foto’ worden gemaakt. Oranje-foto’s kunnen ook direct via de site worden geupload. De leukste foto met de meeste likes wint een VIP-reis naar het EK.

EK-hit
Continental heeft in het kader van deze campagne tevens een soundtrack uitgebracht. Het nummer, met de gelijknamige titel ‘I Like Oranje’, is een nieuwe opname van de Top 10-hit ‘We Like To Party’ van de Party Animals’ uit de jaren ’90.

Uitzwaaiwedstrijden
De actie ‘iLikeOranje’ wordt naast de actiesite en www.conti.nl ondersteund door middel van online promotie op VI.nl, Telesport.nl en Facebook, via acties op Radio Veronica, tv-exposure rond de door SBS 6 uitgezonden uitzwaaiwedstrijden van Oranje (22, 26 en 30 mei en 2 juni), PR-acties, sampling en een abri-campagne.

Vind een Continental verkooppunt