Continental completeert 17,5-inch bandenlijn voor vrachtwagens

17/10/11 om 11:23

 

  • Nieuwe banden voor volume- en distributietransport

Barneveld, maandag 17 oktober 2011 – Met de introductie van twee nieuwe series banden voor vrachtwagens completeert Continental zijn 17,5-inch-lijn. De LSR1+ en LDR1+ zijn speciaal ontworpen voor gebruik op distributietrucks terwijl de HTL2 en HTR2 perfect zijn toegesneden op volumetransport. Alle varianten vallen op door hun gunstige rolweerstand. Daardoor dragen ze bij aan een zo gunstig mogelijk verbruik. Dit zonder concessies te doen aan de goede rij-, stuur- en remeigenschappen.

De LSR1+ (voor de stuuras) en LDR1+ (voor aangedreven assen) zijn bij uitstek geschikt voor distributietrucks. Het zijn echte allrounders die zowel op de snelweg als in de drukke binnenstad optimaal presteren. Het stuurgedrag van de LSR1+ is dankzij de 3+2 ribbengeometrie optimaal en de gesloten schouderstructuur zorgt voor maximale stabiliteit in bochten. De LDR1+ valt op door een groot aantal dwarsgroeven in het profiel. Dit leidt tot optimale tractie bij een zo laag mogelijke rolweerstand. Ook de uitgekiende materiaalsamenstelling draagt daar aan bij. Ten opzichte van hun voorgangers, valt de rolweerstand van de nieuwe banden tot wel 10% lager uit. Daarmee zijn brandstofbesparingen van 3-4% te realiseren. De nieuwe LSR1+/LDR1+ -banden zijn door hun robuuste opbouw goed bestand tegen contact met bijvoorbeeld stoepranden. Dankzij de gepatenteerde AirKeep-technologie wordt drukverlies door via het rubber ontsnappende lucht met maar liefst 50% verminderd. Dit helpt bandenschade voorkomen én het levert een positieve bijdrage aan de levensduur. 

De nieuwe LSR1+ en LDR1+ zijn er in de volgende maten: 205/75 R17.5, 215/75 R17.5, 225/75 R17.5, 235/75 R17.5, 245/70 R17.5 en 265/70 R17.5.

HTL2 en HTR2 voor volumetransport
De nieuwe HTL2/HTR2-lijn is bijzonder geschikt voor gebruik in volumetransport waarbij trailers met een interne laadhoogte tot drie meter worden ingezet. De HTL2 is de versie voor langeafstandsvervoer. Deze band heeft een lage rolweerstand dankzij de nauwe dwarsribben en de gesloten schouders. Ook de robuuste opbouw van het karkas en de specifieke rubbersamenstelling dragen bij aan een zo laag mogelijk brandstofverbruik. Daarbij heeft de HTL2 een zeer lange levensduur. 

De HTR2 is de ‘regionale’ variant van de HTL2. Deze band heeft een zeer grote draagkracht op een brede variëteit aan ondergronden. Hij heeft een specifiek profielontwerp met blokprofielen en smalle ribben. Hierdoor worden dwarskrachten ook op losse ondergrond perfect opgevangen en krijgen stenen nauwelijks kans zich vast te zetten in het profiel. De vorm van de profielribben beperkt niet alleen het opwerpen van bijvoorbeeld zand en vuil maar ook het geluidsniveau. De HTR2 valt evenals de HTL2 bovendien op door zijn lange levensduur. Ook dat maakt hem tot een economische oplossing voor diepladers.

Zoals alle Continental vrachtwagenbanden uit de 2-serie beschikken de HTL2 en de HTR2 over het innovatieve Continental Goods karkas met vierlaags driehoeksgordels, versterkte staalgordels en de gepatenteerde AirKeep-technologie. 

De nieuwe HTL2 voor volumetransport is er in de maten 245/70 R 17.5, 215/75 R 17.5 en 235/75 R17.5. De HTR2 voor diepladers die regionaal worden ingezet, is er in de maten 205/65 R 17.5, 215/75 R 17.5 en 235/75 R 17.5.

Vind een Continental verkooppunt