MultiGrip

De motorbanden van Continental zijn voorzien van een speciale techniek: MultiGrip.

Bij een conventionele twee (of meer) compound technologie wordt nagestreefd:

Zachte schouder = grip
Hard midden = levensduur

 

Nadeel 1 van deze constructie: Een compound overgang van hard rubber naar zachter rubber bevindt zich precies onder de hellingshoek die je rijdt tijdens bocht-uit accelereren of bocht-in remmen, dit geeft grote grip variatie bij een zeer kleine hellingshoek dus een grote gripvariatie tijdens remmen en acceleren.

Nadeel 2 van deze constructie: Ongelijkmatige slijtage in dit overgangsgebied van de motorband.

Kenmerken MultiGrip:

  • Conti‘s component Black Chilli maakt een homogeen verloop van grip mogelijk met één compound!
  • Schouder flexibel = grip
  • Midden slijtvast = levensduur
  • Gelijkmatige overgang!
Voordeel:
  • Stabiele handling tijdens remmen bocht in en acceleren bocht uit
  • Betrouwbare grip performance op elke hellingshoek -Homogeen slijtage beeld!
 

 

 

We noemen dit MultiGrip

 

 

 

 

 

140 years of Continental