ContiWinterContact™ TS 830

Eigenschappen

ContiWinterContact™ TS 830
  • Continental WinterContact TS 830: winnaar ANWB winterbandentest 2011
  • Winnaar Consumentenbond winterbandentest 2011
  • Uitstekende remprestaties op ijzige en natte wegen
  • Buitengewone brandstofefficiëntie
  • Verbeterde remprestaties op besneeuwde wegen dankzij uniek profiel
  • Ontworpen voor gebruik bij moderne elektronische veiligheidssystemen 
4.5 uit 5, van de 15 beoordelingen

Continental WinterContact™ TS 830 winterbanden

Uitstekende remprestaties op ijzige en natte wegen

Een hoge blokstijfheid in het loopvlakpatroon, gecombineerd met het hoge aantal profielgroeven leiden tot verbeterde remprestaties op ijzige en natte wegen.

Beter remmen op sneeuw

Een groot aantal blokken in de schouderzone met beter grijpende randen zorgen ervoor dat deze band zich efficiënter in de sneeuw ‘vastbijt’ en op die manier een optimale grip garandeert in winterse omstandigheden. Het resultaat: betere remprestaties op sneeuw.

Geoptimaliseerd voor veiligheidssystemen

De ContiWinterContact™ TS 830 is ontworpen met het oog op het vlot gebruik in combinatie met ESC-systemen (elektronische stabiliteitscontrole). ESC stuurt selectief reminterventies op één wiel om het voertuig te stabiliseren. Het unieke loopvlakontwerp garandeert het remeffect van de band en zorgt voor een optimaal ESC-effect.

Snelheidsindex: T/H
Velgdiameter: 15″
Bandbreedte: 185 – 195
Series: 55 – 60

Ontdek hier alle winterbanden.

Technische details

De Continental WinterContact TS 830 staat bekend om de volgende eigenschappen:

Handelbaarheid op droge wegen

Eigenschap: stevige basisstructuur
Effect: vangt zijdelingse krachten perfect op
Voordeel: beter rijgedrag

Aquaplaning

Eigenschap: pijlvormige groef
Effect: snelle waterafvoer
Voordeel: goed bestand tegen aquaplaning

Remmen en rijgedrag op sneeuw

Eigenschap: blokprofiel in de ‘schouder’
Effect: optimale grip in de sneeuw
Voordeel: beter rij- en remgedrag op sneeuw

Remmen op ijzige en natte ondergrond

Eigenschap: stijve profielsegmenten en een groot aantal profielgroeven
Effect: band ‘bijt’ zich vast
Voordeel: uitstekend remprestaties op ijzige en natte ondergrond

Maten

Bij uw keuze van band moet altijd rekening gehouden worden met demaximumsnelheid van uw voertuig, de aanbevelingen van het voertuig en van de wiel-en bandenfabrikanten, alsook alle wettelijke richtlijnen die van kracht zijn in uw land.

Voor verdere informatie verwijzen wij u naar uw lokale bandenhandelaar.

Verklaring Coderingen Continental WinterContact TS 830Snelheidssymbool  =  Km/u
ML = Met StootrandE = 70
FR = Met VelgrandbeschermingF = 80
RF = ReinforcedG = 90
XL = Extra LoadJ = 100
Vmax = Goedgekeurd tot Max. 360km/uK = 110
SSR = Self Supporting RunflatL = 120
OWL = Outlined White LettersM = 130
LT = Light TruckN = 140
SUV = Sport Utility VehicleP = 150
# = Afwijkend profielpatroonQ = 160
MO, MO1 = Voor Mercedes modellenR = 170
MO EXTENDED = Voor Mercedes modellenS = 180
* = Voor BMWT = 190
M3 = Voor BMW M3H = 210
N0, N1 EN N2 = Voor Porsche modellenV = 240
J = Voor JaquarW = 270
RO1, RO2 = Voor Audi modellenY = 300
AO = Audi OriginalZR > 240
E/LLR = Lage rolweerstand 
C = Commercial 
CS = ContiSeal 
CP = Camping Pneus 
> = In voorbereiding 

o = Zolang de voorraad strekt 

Autobanden maten
    Serie 55
  • 185/55R15 82H TL
  • 195/55R15 85T TL

Bijzonderheden

Continental WinterContact TS 830: Geoptimaliseerd voor Elektronische stabiliteitscontrole - ESC

Geoptimaliseerd voor moderne veiligheidssystemen
De ContiWinterContact™ TS 830 is ontworpen voor gebruik in combinatie met ESC-systemen (elektronische stabiliteitscontrole).

Zo werkt  een ESC-systeem:
Op basis van zijdelingse krachten voert ESC gerichte remacties op individuele wielen uit om de auto te stabiliseren. Het unieke loopvlakontwerp van de band garandeert daarbij een optimaal remeffect.

Hoe kan een band geoptimaliseerd zijn voor ESC?
Door een band zodanig te ontwikkelen dat hij maximale grip biedt. Zo is het veiligheidspotentieel van ESC optimaal te benutten.

Hoe ziet een voor ESC geoptimaliseerd bandenontwerp er uit?
De remprestatie en dus ook het ESC-effect wordt geoptimaliseerd door een uitgekiend profiel met een maximaal aantal blokken en groeven.


Continental - Zorgeloos op weg