ContiSportContact™ 2

Eigenschappen

ContiSportContact™ 2
  • Geoptimaliseerde remprestaties en wegligging
  • Ultra-nauwkeurige stuurresponse en uitstekende tractie
  • Voortreffelijke grip op droog en nat wegdek
  • Dynamische profieltekening
4 uit 5, van de 14 beoordelingen

Bijzonder profielontwerp

Aangepast aan het nieuwe mengsel kreeg de ContiSportContact™ 2 een asymmetrisch, niet looprichting gebonden bandenprofiel, dat voldoet aan de hoogste eisen. Deze stijve profielvormgeving zorgt voor optimaal contact met het wegdek, zodat de aandrijf- en remkrachten goed overgebracht kunnen worden. Zo remt de ContiSportContact™ 2 op nat wegdek 13% beter dan zijn succesvolle voorganger.

Ook verkrijgbaar als ContiSportContact™ 2 Vmax: de eerste serieband ter wereld gehomologeerd voor snelheden tot 360km/h.

Bekijk het complete overzicht van Continental autobanden.

Technische details

Afgezien van een optimale grip moet een band ook tegen aquaplaning bescherming bieden. De ContiSportContact 2 biedt deze veiligheid door drie verschillende eigenschappen. Terwijl de bionische contour voor een relatief smal, rond rijvlak zorgt, nemen zijn extra brede lengtegroeven het water snel op. Dit zorgt voor een optimaal contact met de ondergrond bij het rechtuit rijden op nat wegdek. Maar ook bij bochten dreigt aquaplaning. Hier zorgen de ultra rigide schoudergroeven voor een snelle waterafvoer en dit vermindert het risico dat er zich een film van water vormt tussen de band en het wegdek.

Bionisch Contour (AMC)

Het Advanced Mould Concept bezorgt de ContiSportContact2 een meer gelijkmatige verdeling van de bodemdruk en meer grip vergeleken met zijn voorganger. De band garandeert ook een maximaal contactoppervlak tijdens het remmen, voor een zo kort mogelijke remafstand.

Resultaat: meer veiligheidsmarge, zowel tijdens het rijden als bij het remmen op droog en nat wegdek.

Maten

Bij uw keuze van band moet altijd rekening gehouden worden met demaximumsnelheid van uw voertuig, de aanbevelingen van het voertuig en van de wiel-en bandenfabrikanten, alsook alle wettelijke richtlijnen die van kracht zijn in uw land.

Voor verdere informatie verwijzen wij u naar uw lokale bandenhandelaar.

Verklaring CoderingenSnelheidssymbool  =  Km/u
ML = Met StootrandE = 70
FR = Met VelgrandbeschermingF = 80
RF = ReinforcedG = 90
XL = Extra LoadJ = 100
Vmax = Goedgekeurd tot Max. 360km/uK = 110
SSR = Self Supporting RunflatL = 120
OWL = Outlined White LettersM = 130
LT = Light TruckN = 140
SUV = Sport Utility VehicleP = 150
# = Afwijkend profielpatroonQ = 160
MO, MO1 = Voor Mercedes modellenR = 170
MO EXTENDED = Voor Mercedes modellenS = 180
* = Voor BMWT = 190
M3 = Voor BMW M3H = 210
N0, N1 EN N2 = Voor Porsche modellenV = 240
J = Voor JaquarW = 270
RO1, RO2 = Voor Audi modellenY = 300
AO = Audi OriginalZR > 240
E/LLR = Lage rolweerstand 
C = Commercial 
CS = ContiSeal 
CP = Camping Pneus 
> = In voorbereiding 

o = Zolang de voorraad strekt

 
Autobanden maten
    Serie 30
  • 275/30R19 96Y TL XL FR *
  • 275/30ZR20 TL XL FR o
  • 285/30ZR18 TL FR N2
  • 295/30ZR18 TL FR N2
  • Serie 35
  • 215/35ZR18 TL XL FR
  • 225/35ZR18 TL XL FR
  • 245/35R19 93Y TL XL FR *
  • 245/35ZR18 TL XL FR
  • 255/35R20 97Y XL TL FR MO
  • 255/35ZR20 TL XL FR MO
  • 265/35ZR18 TL FR N2
  • 265/35ZR19 98Y TL XL FR AO
  • 275/35R20 102Y TL XL FR MO
  • 275/35ZR19 100Y TL XL FR
  • 275/35ZR20 102Y TL XL FR
  • 275/35ZR20 TL XL FR MO
  • Serie 40
  • 195/40ZR16 80W TL XL FR
  • 205/40R17 84W TL XL FR
  • 205/40ZR17 TL XL FR
  • 215/40ZR16 86W TL XL FR
  • 215/40ZR18 89W TL XL FR MO
  • 215/40ZR18 TL XL FR
  • 225/40R18 92Y TL XL FR AO
  • 225/40ZR18 TL FR N2
  • 255/40R17 94V TL FR SSR *
  • 255/40R17 94W TL FR SSR *
  • 255/40R18 99Y TL XL FR
  • 255/40R19 100Y TL XL FR MO
  • 255/40ZR17 TL FR N2
  • 255/40ZR19 TL XL FR MO
  • 265/40ZR21 105Y TL XL FR MO
  • 275/40R19 101Y TL FR MO
  • 275/40ZR19 TL XL FR MO
  • Serie 45
  • 195/45R15 78V TL FR
  • 205/45R16 83V TL FR
  • 205/45ZR17 TL XL FR
  • 215/45R17 87V TL FR MO
  • 215/45R17 91V TL XL FR
  • 225/45R17 91V TL FR SSR*
  • 225/45R17 91W TL FR SSR *
  • 225/45R17 94V TL XL FR
  • 225/45ZR16 TL FR
  • 235/45ZR18 98W TL XL FR
  • 245/45ZR17 TL FR J
  • 245/45ZR18 TL XL FR J
  • 255/45R18 99Y TL FR MO
  • 265/45ZR20 104Y TL FR MO
  • 275/45R18 103Y TL FR MO
  • Serie 50
  • 195/50R16 88V TL XL FR
  • 205/50ZR16 TL FR
  • 205/50ZR17 TL FR N2
  • 225/50R17 94H TL FR *
  • 225/50R17 94V TL FR
  • 225/50R17 94W TL FR AO
  • 225/50R17 94Y TL FR AO
  • 225/50R17 98W TL XL FR SSR
  • 225/50R17 98Y TL XL FR AO
  • Serie 55
  • 205/55R16 91V TL
  • 205/55R16 91V TL FR
  • 205/55R16 91V TL FR ML AO
  • 205/55R16 91W TL FR ML
  • 205/55R16 91W TL FR ML AO
  • 205/55R16 94V TL XL
  • 235/55R17 99W TL FR ML MO

Bijzonderheden

Bionica: van natuur naar techniek

Over kattenpoten en spinnenwebben

Om de krachtverdeling van de band op de weg optimaal vorm te geven, hebben de bandenontwikkelaars van Continental zich georiënteerd op voorbeelden uit de natuur. Bij de bandencontour werd er naar het bekende voorbeeld van kattenpoten teruggegrepen en met behulp van veelvuldige tests verder ontwikkeld. De 'kattenpoot' maakt zich bij het remmen breed en brengt daarom meer kracht over op de ondergrond dan bij rechtuit rijden. Met behulp van een nieuw procedé - AMC (Advanced Mould Contour) genaamd - kon deze eigenschap op de banden overgebracht worden. De ContiSportContact 2 maakt zich bij het remmen zeer breed en brengt op deze wijze meer rubber op het asfalt wat de remafstand reduceert.

Het spinnenweb is één van de meest flexibele constructies in de natuur. De structuurdraden, die van de buitenkant naar het centrum van het web lopen, zorgen voor een hoge stabiliteit, terwijl de rondom lopende vangdraden voor de nodige flexibiliteit zorgen. Om deze eigenschappen in een autoband te integreren moet het bandenmengsel uit twee precies op elkaar afgestemde netwerken bestaan, die de verschillende taken tegelijk kunnen uitvoeren. Het flexibele netwerk zorgt in het microgebeid voor veel grip met de ondergrond en maakt daarmee een optimale krachtoverbrenging in de bochten, bij het accelereren en het remmen, mogelijk. Het vaste netwerk garandeert de noodzakelijke stijfheid die nodig is voor handlingseigenschappen en rijprecisie.

Remmen voor file